آشنايي با پايه گذار روابط عمومي علمي در ايران

 

آشنايي با پايه گذار روابط عمومي علمي در ايران

دكتر حميد نطقي
دكتر حميد نطقي

دكتر حميد نطقي ، در 11 شهريور 1299 هجري شمسي در تبريز متولد شد . و در اين شهر تحصيلات ابتدايي خود را آغاز كرد و سپس با خانواده خويش به شهر آستارا مهاجرت نمود و در مدرسه ، حكيم نظامي ، اين شهر به ادامه تحصيل پرداخت . دكتر (نطقي) سپس به تهران آمد و در دانشكده حقوق دانشگاه تهران به تحصيل مشغول شد ودر سال 1321 با درجه ليسانس از اين دانشكده فارغ التحصيل و تحصيلات خود را در رشته حقوق قضايي و در مقطع دكتر ا در دانشگاه استانبول آغازكرد . دكتر (نطفي) در سال 1327 به ايران بازگشت ودر سال 1330 به مديريت روابط عمومي شركت نفت منصوب شد و ازآن زمان به بعد فعاليت هاي خود را در زمينه روابط عمومي آغازكرد . پس از تاسيس ( موسسه عالي روز نامه نگاري و روابط عمومي ) در سال 1346 از دكتر (نطقي) جهت مديريت گروه روابط عمومي و تدريس دروس تخصصي اين رشته دعوت به عمل آمد . در نتيجه وي از شركت ملي نفت ايران جدا و كار خود را به طور تمام وقت در اين مؤسسه آغاز كرد .

دكتر (نطقي) در سال 1351 جهت بررسي نحوه آموزش رشته روابط عمومي در دانشكده هاي آمريكا و تهيه و تـدوين يك برنامه جامـع آمـوزشي اين رشته ، سفري بـه اين كـشور نمود و پس از اين سـفر تحقيقاتي برنامه پيشنهادي خود را به شـوراي عالي دانشكده علـوم ارتباطات اجـتماعي تقديم نمود كه مورد تاييد و تصويب مسئولين قرار گرفت . دكترنطقي تا سال 1357 مصادف با انقلاب اسلامي در سمت خود به عنوان رئيس اداره روابط عمومي باقي بود . وي در سال 1350 كتاب ، مديريت و روابط عمومي ، را تاليف نمود . دكترنطقي ، پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، با توجه به حذف رشته روابط عمومي از نظام آموزش كشور ، همچنان به فعاليتهاي آموزشي ، پژوهشي و مشاوره اي خود در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي كه نام جديد همان مؤسسه عالي روز نامه نگاري و روابط عمومي بود، ادامه داد. درپي تلاش هاي ايشان و آقاي دكتر ، كاظم معتمدنژاد ، مجددا در سال 1366 رشته روابط عمومي به عنوان يك رشته در مقطع كارشناسي مورد تصويب شوراي عالي برنامه ريزي وزارت فرهنگ و آموزش عالي قرار گرفت . در سال 1377 ازدكتر نطقي در مراسمي كه توسط انجمن روابط عمومي ايران برگزار شد قدرداني بعمل آمد ودرسال 1378 با تربيت هزاران شاگرد ، كه هركدام امروزه خود استاد در اين رشته مي باشند جهان را ترك و به ملكوت اعلا پيوست .

اولین جلسه شورای پایگاه در سال نوآوری و شکوفائی

اولین جلسه شورای پایگاه مقاومت امام جعفر صادق (ع) با حضور تمامی اعضاء روز بیست فروردین ۸۷ در محل پایگاه برگزار و تصمیمات لازم در خصوص فعالیتها، منابع مالی، هزینه های جاری و ... اتخاذ گردید. لازم به ذکر است که با عنایت به نام گذاری سال جدید به عنوان سال نوآوری و شکوفائی، محور اصلی جلسه نیز بر همین موضوع استوار بود.

اهدای کتاب

از سوی دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران تعداد زیادی کتب کمک آموزشی در اختیار کانون فرهنگی و هنری شهید سوادکوهی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که این کانون دارای یک سالن مطالعه برای کتابخانه با فضای مجزا برای مخزن کتاب می باشد که روزانه جوانان مشتاق اعم از خواهر و برادر از آن بهره مند می شوند.

ادامه نوشته

جلسه هیات امناء مسجد

اولین جلسه هیات امناء مسجد امام جعفر صادق(ع) ساری با حضور پنج نفر از اعضاء به میزبانی کانون فرهنگی و هنری شهید سوادکوهی در محل این کانون برگزار و در خصوص برنامه های آینده مسجد و نیز سنگ کاری سکو و پله ورودی تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

* لازم به ذکر است جلسات ماهانه هیات امناء در بیست و پنجم هر ماه برگزار می شود. 

روز ملی فناوری هسته ای

پیامبر اکرم (ص) :دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بر آن دست خواهند یافت.

همزمان با سراسر کشور، جشن بزرگ روز ملی فناوری هسته ای در سال نوآوری و شکوفایی با حضور جمع کثیری از جوانان و نوجوانان به میزبانی کانون فرهنگی و هنری شهید سوادکوهی در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

 

ادامه نوشته

فریاد الله اکبر نمازگزاران در مسجد امام جعفر صادق "ع" طنین انداز شد

همزمان با مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران عزیز، جمعی از نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق"ع" ساری در ساعت ۹ شب مورخ ۲۱ بهمن ۸۶ با یاد روزهای فجر و پیروزی فریاد الله اکبر در خیابان امام جعفر صادق"ع" سر دادند و نابودی همه دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

لازم به ذکر است که نماز مغرب و عشاء این روز نیز به امامت حجت الاسلام اکبری امام جماعت موقت مسجد برگزار و پس از اقامه نماز مراسم زیارت عاشورا و عزاداری سید وسالار شهیدان برپا گردید و در ادامه ایشان به بیان مواردی در خصوص انقلاب پرداخته و همگان را به حضور همیشگی در صحنه های انقلاب  علی الخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت نمودند.

یازدهمین جلسه اعضای شورای مرکزی کانون شهید سوادکوهی ساری برگزار شد.

در تاریخ ۲۰/۱۱/۸۶ یازدهمین جلسه اعضای شورای مرکزی کانون فرهنگی، هنری شهید سوادکوهی ساری،با حضور چهارده نفر از اعضاء در محل کانون با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و ابتدا برادر شکیبافر مدیر، مسئول کانون ضمن تقدیر از همه اعضاء به جهت اجرای برنامه های سال ۸۶، از آغاز به کار {خانه نور} و {واحد خواهران} در این کانون خبر داد و همچنین اعلام نمود کاروان راهیان نور این کانون همانند سنوات قبل با حضور چهل نفر از اعضای فعال، به بازدید مناطق جنگی اعزام خواهد شد. وی در ادامه خواستار حضور همه اعضاء در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و انتخابات ۲۴ اسفند شد ... پس از ایشان هر یک از اعضای حاضر به بیان پیشهادات و انتقادات خود پرداخته و مقرر گردید در جلسه بعدی{۱۵ اسفند} برنامه های سال ۸۷ کانون بررسی شود .

در پایان از زحمات برادران: علی اصغر بابایی رابط کانون - احمد رضا شفیعا و رضا اکبری فعالان نشریه الکترونیکی پلاک تقدیر و سپاس به عمل آمد.